پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5377
-
الف
+

دیدار شاعران و ادیبان با رهبر انقلاب

جمعی از شاعران و ادیبان ایرانی و غیرایرانی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند

جمعی از شاعران و ادیبان کشور و همچنین برخی از شاعران و چهره‌های ادبی غیرایرانی در فضایی صمیمی و معنوی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، در شب میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شاعران و ادیبان کشور و همچنین برخی از شاعران و چهره‌های ادبی غیرایرانی در فضایی صمیمی و معنوی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار پیش از اذان مغرب آغاز شد و با اقامه نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری و با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر و ادیب ایرانی و غیرایرانی در حسینه امام خمینی (ره) همراه بود. شاعران و ادیبان و چهره‌های فرهنگی حاضر در این مراسم میهمان ضیافت افطار رهبر انقلاب بودند و در فضایی بانشاط و معنوی به همراه مقام معظم رهبری افطار کردند.

این مراسم پس از افطار با گردهم‌آیی شاعران در محضر رهبر انقلاب ادامه یافت و بخش شعرخوانی مراسم آغاز شد. در این مراسم طبق روال سال‌های گذشته تعدادی از شاعران پیشکسوت و جوان کشورمان جدیدترین سروده‌های خویش را در محضر رهبر انقلاب قرائت کردند که مورد توجه و تفقد ایشان قرار گرفت.

از نکات جالب مراسم شب شعر امسال در محضر رهبر انقلاب اسلامی که به یکی از مهمترین رویدادهای ادبی و شعری سال‌های اخیر تبدیل شده است، حضور قابل توجه و پرتعداد شاعران شهرستانی بود؛ شاعرانی که عمومشان از چهره‌های جوان شعر امروز بوده و از راه دور خود را به این مراسم رسانده بودند.

شاعران دعوت‌شده به این مراسم تازه‌سروده و اشعار مناسبتی خود را در محضر رهبر انقلاب خواندند. از نکات جالب توجه دیگر این مراسم قرائت اشعاری با مضامین اجتماعی و مضمون مقاومت بود که مورد توجه حاضران و تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

مراسم دیدار شاعران و چهره‌های فرهنگی و ادبی هر ساله در حسینه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که کار برنامه‌ریزی و هماهنگی آن و همچنین دعوت از شعرا توسط مرکز آفرینش‌های حوزه هنری و مؤسسه سپهر سوره این نهاد فرهنگی هنری انجام می‌گیرد.

ه خ/ا.ز

نظر شما
ارسال نظر